Apakah yang dimaksudkan dengan Perubatan Alternatif?

Apakah yang dimaksudkan dengan Perubatan Alternatif?

Adakah anda tahu apa yang dimaksudkan apabila seseorang bercakap tentang perubatan alternatif? Ini sebenarnya kategori yang sangat besar dengan banyak jenis yang berbeza. Saya berpengetahuan tentang ubat-ubat herba. Ini bermakna saya tahu mengenai sebahagian kecil daripada bidang perubatan ini keseluruhan.

Saya juga tahu bahawa ramai pengamal perubatan tradisional mencemuh herba. Mereka tidak sepatutnya, melihat bagaimana banyak ubat-ubatan yang menetapkan kerap datang dari herba. Ramai yang masih diperbuat daripada herba, sebenarnya.

Kecenderungan terhadap herba secara perlahan-lahan mula berubah, bersyukur. Ada etika baru penjagaan dipanggil penjagaan pelengkap. Dalam jenis ini rawatan, doktor perubatan tradisional bekerjasama dengan pengamal perubatan alternatif untuk memikirkan cara-cara terbaik untuk merawat pesakit.

Semua pihak mendapat manfaat melalui perjanjian ini. Kami akan bermula dengan mengambil kira manfaat yang mempunyai satu herba dalam pasukan. Terdapat syarat-syarat yang boleh menjadi lebih teruk dengan beberapa herba. Herba juga boleh mempunyai kesan sampingan, dan boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan lain. Jelas sekali, ia adalah penting untuk mengetahui perkara-perkara ini. Saya tahu kebanyakan tetapi tidak semua daripada ini, dan orang-orang yang saya tidak tahu begitu saja saya tahu di mana untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai.

Doktor perubatan purata anda tidak tahu banyak tentang herba. Saya tahu beberapa yang mempunyai pengetahuan yang baik, tetapi majoriti tahu sedikit kepada apa-apa mengenai perkara ini. Malah, sesetengah doktor tidak selesa apabila pesakit mereka mengambil herba kerana mereka tidak tahu apa kesan herba akan. Ini adalah di mana saya boleh datang dan benar-benar menyumbang.

Sebagai pakar herba, saya tidak boleh mendiagnosis atau menetapkan. Saya tidak mempunyai latihan yang sesuai untuk ini, tetapi doktor tidak. Jika saya terpaksa, saya mungkin dapat membuat tekaan berpendidikan tentang bagaimana untuk meneruskan dan apa yang menetapkan, tetapi pesakit layak lebih baik daripada seseorang yang s berpendidikan meneka.

Ubat tradisional juga manfaat penjagaan pelengkap. Kadang-kadang, satu-satunya perkara yang akan menetapkan keadaan atau menyembuhkan masalah adalah perubatan tradisional. Kadang-kadang ubat-ubat herba hanya tidak akan lakukan.

Sebagai contoh, dalam kes serangan jantung, anda akan mahu pergi ke hospital. Saya tidak boleh memberikan herba yang boleh menyelamatkan tisu jantung; doktor di tin ER. Apa yang boleh saya lakukan adalah untuk membantu anda mengekalkan kesihatan jantung selepas itu, dengan mengesyorkan herba yang boleh membantu anda mengawal kolesterol, menurunkan tekanan darah, dan nipis darah.

Penjagaan pelengkap adalah benar-benar model yang sesuai untuk penjagaan untuk pesakit kesejahteraan. Apabila doktor dan pengamal perubatan alternatif bekerja bersama-sama, semua pihak mendapat manfaat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar