Home Pemulihan Semulajadi Untuk Loya Yang Anda Perlu Tahu

Home Pemulihan Semulajadi Untuk Loya Yang Anda Perlu Tahu

Loya adalah berkaitan dengan keadaan tidak selesa dan rasa tidak selesa dalam perut disertai dengan perasaan muntah. Ia adalah gejala pelbagai penyakit. Ia sendiri tidak sakit. Oleh kerana kehadiran beberapa penyakit dalam badan kita, loya berlaku sebagai tindak balas.

Beberapa gejala penting loya:

1. Oleh kerana kesan loya di dalam badan anda orang itu boleh mengalami berpeluh segera.
2. Gejala lain yang penting loya adalah bahawa seseorang boleh mengalami kelemahan dan pening.
3. Seseorang juga boleh mengalami kesakitan dalam perut disebabkan oleh kesan loya.

Terdapat sebab-sebab yang berbeza loya:

1. Masalah penghadaman adalah salah satu punca utama loya. Ia seseorang itu mengalami senak maka dia pasti akan menghadapi masalah ini.

2. Dalam tempoh awal kehamilan seorang wanita perlu menghadapi masalah ini hampir setiap hari dan dalam jumlah yang kali.

3. Tekanan dalam apa jua bentuk adalah tidak baik untuk kesihatan. Terutamanya jika tekanan adalah sifat emosi maka ia memburukkan lagi keadaan. Salah satu punca utama loya menjalankan tekanan terutama jika ia dilakukan untuk tempoh yang lama.

4. Semasa kemoterapi dan semasa mengambil ubat loya berlaku.

5. Loya juga boleh disebabkan oleh perjalanan dalam bas hanya tinggal-up atau dalam kereta api.

6. Makan berlebihan apa-apa makanan boleh menyebabkan ke dalam masalah loya.

7. Rasa loya juga disebabkan oleh pengambilan dadah dan alkohol.

Loya boleh dirawat dengan beberapa rawatan rumah popular:

1. Untuk menghilangkan dari rasa mual, pengambilan chamomile atau pudina teh adalah berkesan. Ia menghapuskan perasaan lengkap loya.

2. Pengambilan halia adalah salah satu yang terbaik dan rawatan rumah tertua untuk loya. Halia amat berkesan dalam proses pencernaan supaya pengambilan halia mentah untuk atau dengan teh mengurangkan kecenderungan muntah dan rasa loya.

3. Apple cider cuka atau madu dicampur dengan air jika diambil secara teratur sebelum setiap hidangan mengurangkan masalah loya. Cuka epal cider terkenal dengan metabolisme makanan supaya ia membantu dalam mengelakkan kecenderungan loya. Madu mengandungi enzim yang membantu dalam merangsang proses penghadaman.

4. Lemon juga merupakan ubat rumah yang baik untuk mengurangkan kesan loya. Ia telah diperhatikan bahawa jika mana-mana satu hanya bau sekeping baru dipotong limau, rasa loya dapat dielakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar