Ketiak berlebihan Peluh - Penyelesaian dan Pemulihan

Ketiak berlebihan Peluh - Penyelesaian dan Pemulihan

Mencari cara yang paling berkesan untuk menghentikan keadaan memalukan dan keji peluh ketiak berlebihan boleh agak tugas dan ia boleh membosankan juga. Ia adalah satu perkara yang sensitif dan mendalam yang merupakan punca malu rakyat selama ini. Orang yang mengalami keadaan ini merasa malu untuk meminta rawatan untuk axillary hiperhidrosis atau dalam istilah orang biasa, ia bermakna berpeluh sedalam-dalamnya.

Jika anda telah mencari rawatan yang sesuai untuk keadaan anda, tetapi anda masih tidak menjumpainya, maka ia adalah masa yang tinggi anda mencari pilihan rawatan lain yang ada di luar sana. Terdapat kedua-dua cara semula jadi dan buatan untuk mengurangkan peluh ketiak berlebihan. Penyelesaian mudah seperti mandi dua kali setiap hari untuk membantu mengurangkan jumlah bakteria dan ia akan menjadi lebih baik untuk anda menggunakan sabun deodoran, sesuatu yang akan membantu memerangi bau tidak menyenangkan yang disebabkan oleh peluh. Pastikan untuk menjaga kawasan ketiak dengan betul pengudaraan yang baik dan untuk memastikan ia kering sebanyak mungkin.

Terdapat antiperspirants di pasaran hari ini yang mempunyai bahan aktif di dalamnya yang adalah aluminium klorida. Ia hendaklah sekurang-kurangnya 20% kerana ia akan dianggap berkesan. Fungsi aluminium klorida untuk menyekat liang-liang untuk menghalang peluh daripada pecah melalui kulit. Mengambil usaha tambahan untuk memilih antiperspirant yang akan memberikan anda kesan sampingan.

Penyelesaian lain adalah dengan waxing tetap ketiak. Ini membantu mengurangkan peluh pada ketiak untuk sebahagian besar. A buatan bersedia untuk menggunakan ramuan untuk membantu mengurangkan berpeluh adalah cuka epal dan cuka malt. Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk memohon kepada ketiak anda pada waktu malam sebelum anda tidur dan jangan lupa untuk membilas dengan betul selepas itu pada waktu pagi apabila anda mandi. Cuka itu sendiri mempunyai bau sendiri; ia adalah idea yang baik untuk mencuci sepenuhnya. Terdapat syarat-syarat tertentu yang turut mempengaruhi seseorang berpeluh sedalam-dalamnya. Jika anda bekerja di kawasan yang berhawa dingin untuk masa yang lama, maka anda keluar ke cuaca yang panas, anda berpeluh berlebihan.

Terdapat satu trend baru hari ini pada rawatan untuk peluh ketiak berlebihan. Produk ini telah pun digunakan untuk beberapa tahun oleh pakar bedah kosmetik di seluruh dunia sebagai rawatan untuk kedutan tanpa perlu melalui pembedahan berisiko mengangkat muka. Hari ini, suntikan Botox telah menjadi satu lagi komoditi panas untuk orang-orang yang mempunyai atau yang mengalami hiperhidrosis, berpeluh yang berlebihan dalam badan. Ia adalah cepat untuk keadaan, walaupun dalam jangka masa panjang, ia kehilangan keberkesanannya. Semasa sesi pertama, 2days pertama, anda akan berasa kebas di kawasan yang disuntik. Ini adalah perkara biasa, tetapi jika kebas terus selepas 2days, berunding dengan doktor anda.

Yang terakhir yang harus anda pertimbangkan adalah pembedahan ETS. Ia adalah risiko yang sangat tinggi dan menimbulkan banyak bahaya. Pembedahan ini melibatkan pemotongan atau pengapitan sekumpulan saraf untuk menyekat penghantaran impuls yang mencetuskan pengeluaran peluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar